Moto Sport:No dead ends for the CUPRA e-Racer. PL/PL

CUPRA e-Racer. Auto, którego nic nie powstrzyma.

Postępu nie osiąga się wychodząc ze strefy komfortu. Wymaga on ruchu, energii i motywacji do przekraczania tego, co jest możliwe. CUPRA e-Racer, wprowadzona w 2018 roku, to pierwszy na świecie w 100% elektryczny samochód wyścigowy, który zadebiutuje w przyszłorocznej serii wyścigów ETCR. Zanim jednak pojawi się na asfaltowych torach, z myślą o których powstawał, CUPRA e-Racer uwolni swój ukryty potencjał w najbardziej ekstremalnym terenie: na ośnieżonych stokach Andory.

No dead ends for the CUPRA e-Racer.

Słynny  kierowca modeli marki CUPRA, Jordi Gené i team pełnych pasji inżynierów pod kierownictwem Xaviego Serry, testowali model CUPRA e-Racer mierząc się z temperaturą  - 10°C oraz 10-centymetrową warstwą śniegu i lodu. Bardzo daleko od naturalnego środowiska dla samochodu wyścigowego, jakim jest tor. Pomimo tego, że żaden samochód konkurencyjny nie został wyprodukowany, zaprojektowany ani technicznie opracowany z myślą o jazdach w tak trudnych warunkach, model CUPRA zaskoczył wszystkich uczestników testu. Przekroczył znacznie oczekiwania, szczególnie w zakresie osiągów akumulatora i kontroli trakcji.

“Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego, jak dobrze nasz samochód dostosował się do warunków. Osiągnął naprawdę doskonałe wyniki.” Xavi Serra

Taki rodzaj testów ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju modelu CUPRA e-Racer. Dostarcza użytecznych informacji, które można wykorzystać w celu polepszenia osiągów. Zawieszenie CUPRA e-Racer zostało podniesione o 200 mm w celu lepszego dostosowania do ośnieżonych dróg. W połączeniu z 420 kolcami na oponach do jazdy po lodzie, zmiana ta zaowocowała poprawą zarówno prowadzenia, jak i przyczepności.

Niska temperatura okazała się także korzystna dla systemu elektrycznego. Akumulator o pojemności 450 kg, odpowiadający 9000 telefonów komórkowych, był w stanie wydajnie regulować własną temperaturę i wymagał krótkiego czasu ładowania.    

“Osiągi samochodu zaskoczyły nas, pojazd był łatwy w obsłudze, a przy tym był źródłem ogromnej radości.” Jordi Gené

Test był kolejnym krokiem modelu CUPRA e-Racer na drodze do tego, aby zdobyć tytuł pierwszego samochodu, który przekroczy linię mety zawodów ETCR w 2020 roku. Nie tylko udowodnił on imponujące możliwości tego samochodu wyścigowego w ekstremalnych warunkach, ale także podkreślił pozycję modelu CUPRA e-Racer jako poważnego gracza, gotowego do tego, aby zredefiniować świat wyścigów.