Dowiedz się więcej o zelektryfikowanych modelach CUPRA. Pozanaj korzyści płynące z przejścia na zrównoważoną mobilność. W artykułach znajdziesz wskazówki, które w pełni pozwolą Ci wykorzystać wrażenia z jazdy.
Energia napędzana pasją, siłą techniki i dbałością o przyszłość. Właśnie to oznacza silnik hybrydowy w CUPRZE. Hybryda mHEV i hybryda plug-in wyznaczają nową jakość: pełną moc tam, gdzie chcesz jej najbardziej, i czystą, elektryczną jazdę w momentach, kiedy zależy Ci na ciszy i zrównoważeniu. Jeśli marzysz o emocjach bez wyrzutów sumienia – jesteś we właściwym miejscu.
Czy jest sposób, by mieć auto, które jest ciche, ale nie traci charakteru? Które łączy osiągi z codzienną funkcjonalnością? Które reaguje natychmiast, ale nie marnuje energii w korku? Nie narzuca trybu jazdy. Nie odbiera Ci decyzji. Działa wtedy, kiedy ma sens – czy to przy cichym starcie, odzyskiwaniu energii czy szybkim przyspieszeniu bez zbędnego spalania.
Dawniej wybór samochodu przypominał grę w przeciąganie liny. Po jednej stronie – emocje: design, który przyciąga spojrzenia, dynamiczne osiągi i ta wyjątkowa przyjemność prowadzenia. Po drugiej – rozsądek: oszczędność paliwa, komfort codziennej eksploatacji i dbałość o środowisko.
Pojazd elektryczny (BEV): Dowiedz się, co to jest i jak działa. Pojazdy elektryczne BEV (battery electric vehicles) podważają status quo przemysłu motoryzacyjnego. Dzięki zerowej emisji spalin i wysokowydajnej technologii pojazdy są przeznaczone dla osób, które pragną poczuć moc, precyzję i zrównoważony rozwój.
Ładowanie pojazdu elektrycznego powinno być bezproblemowe, a dzięki CUPRA Plug and Charge ładowanie samochodu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Sprawdźmy, jak działa CUPRA Plug and Charge i dlaczego zmienia sposób ładowania pojazdów elektrycznych.
Zastanawiasz się nad wyborem samochodu hybrydowego? Słyszałeś wiele skrajnych opinii i nie wiesz, czy ta inwestycja ma sens? Hybryda to niewątpliwie przewaga zalet nad wadami! Oto 5 powodów, dla których warto zdecydować się na hybrydę.
Jednym z ciekawszych modeli samochodów elektrycznych jest CUPRA Born. Nowoczesny elektryk, który wyróżnia się nie tylko stylowym designem, ale także zaawansowanymi funkcjonalnościami.
Ładowanie samochodu elektrycznego w komercyjnej stacji ładowania jest zdecydowanie droższe niż ładowanie auta w domowej sieci elektrycznej.
Jednym z zalet aut elektrycznych są niskie koszty jego utrzymania i eksploatacji.
Gdzie można znaleźć stacje do ładowania samochodów elektrycznych? Jakie rodzaje stacji ładujących mają do wyboru kierowcy aut elektrycznych?
Samochody elektryczne, które jeszcze kilkanaście lat temu były technologiczną nowinką, dziś powoli wpisują się w krajobraz motoryzacyjnego rynku.
Program "NaszEauto”, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie zakupu auta BEV. Kto może na nie liczyć? Jakie limity obowiązują?
Co to jest i czy rzeczywiście pozwala zaoszczędzić energię elektryka?
Jaki jest rzeczywisty koszt ładowania samochodu elektrycznego i czy ich właściciele rzeczywiście mogą oszczędzić?
Warto być świadomym, że właścicielom tego rodzaju pojazdów przysługują dodatkowe przywileje. Jakie są zalety wykorzystania auta elektrycznego w mieście?
Czy za niewiele ponad dekadę zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży samochodów spalinowych?
W jaki sposób właściciel elektryka może wpłynąć na żywotność baterii w samochodach elektrycznych?
Na rynku pojawia się coraz więcej ofert odsprzedaży elektryków. Czy używany samochód elektryczny to dobry pomysł?
I chociaż o elektrykach wiemy coraz więcej, o wielu rzeczach nie mamy pojęcia. Jakie ciekawostki o samochodach elektrycznych są warte uwagi?
Precyzja prowadzenia, możliwość bezstresowego zjechania z utwardzonych dróg, większa przyczepność i pewność w zróżnicowanych warunkach. Poznaj samochody typu SUV 4x4.
Z miesiąca na miesiąc popularność pojazdów z silnikiem elektrycznym sukcesywnie wzrastała. Czym wyróżniają się auta elektryczne 2023?
Rok 2023 to bez wątpienia rok popularyzacji samochodów elektrycznych. Czym wyróżniają się auta elektryczne 2023?
Wraz z rozwojem technologii napędu w motoryzacji pojawił się nowy segment, który szybko zaczął zyskiwać popularność. To małe samochody elektryczne.
Pojazd e-HYBRID (PHEV) znajduje się pomiędzy pojazdem z silnikiem spalinowym a pojazdem w pełni elektrycznym (EV). Dzięki swojemu akumulatorowi e-HYBRID może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Po pełnym naładowaniu akumulatora można przejechać od 25 do 70 kilometrów wyłącznie na energii zgromadzonej w akumulatorze. Na krótkich trasach e-HYBRID działa jak pojazd w pełni elektryczny (BEV) i nie musi zużywać benzyny. Jednak, w przeciwieństwie do BEV, po wyczerpaniu zasięgu elektrycznego może powrócić do normalnego trybu hybrydowego. Ładowanie pojazdu e-HYBRID zmniejsza zużycie paliwa, ale nigdy nie jest obowiązkowe.
Ze względu na rozmiary akumulatora nie można uzyskać jego pełnego naładowania wyłącznie za pomocą pokładowego generatora, dlatego wymaga on podłączenia do gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania. Innowacyjne współdziałanie silnika elektrycznego i spalinowego pozwala oszczędzać paliwo i obniżyć emisję spalin, a jednocześnie zapewnia użytkownikowi wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Podczas krótszych podróży hybryda plug-in zazwyczaj korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, o ile jest to uzasadnione, np. w obszarach miejskich. W celu uzyskania maksymalnej wydajności w różnych sytuacjach drogowych, takich jak dłuższe podróże lub gwałtowne przyspieszanie, pojazd wykorzystuje połączoną moc silnika elektrycznego i spalinowego. Jeśli akumulator zasilający silnik elektryczny nie jest naładowany, pojazd korzysta wyłącznie z silnika spalinowego.
Samochody półhybrydowe nie są ładowane za pomocą kabla zasilającego i wykorzystują silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego.
W hybrydach silnik elektryczny i akumulator są większe niż w półhybrydach. Hybrydy mogą napędzać pojazd silnikiem elektrycznym na krótkich dystansach i ładować jego akumulator za pomocą silnika lub poprzez hamowanie odzyskowe.
Pojazd hybrydowy typu plug-in można naładować, podłączając go do punktu ładowania w domu lub w miejscu publicznym. Dzięki większemu akumulatorowi i silnikowi elektrycznemu oferuje on większą autonomię przy zasilaniu czysto elektrycznym. Dzięki hybrydzie plug-in wiele osób może dojeżdżać do pracy i wracać z niej, korzystając z bezemisyjnego silnika elektrycznego.
Kierowcy samochodów hybrydowych typu plug-in mogą cieszyć się niemal bezgłośną jazdą w trybie całkowicie elektrycznym, a także dodatkową mocą przyspieszenia (momentem obrotowym) dzięki silnikowi elektrycznemu.
Wielu właścicieli pojazdów hybrydowych typu plug-in już teraz większość swoich podróży odbywa w trybie elektrycznym, ponieważ zasięg codziennych przejazdów jest zazwyczaj znacznie mniejszy niż 50 km. W zależności od taryfy opłat za energię elektryczną można uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z pojazdem wyposażonym w klasyczny silnik spalinowy. W hybrydowym pojeździe typu plug-in nie trzeba jednak rezygnować z pełnej autonomii: jeśli poziom naładowania akumulatora lub jego pojemność okażą się niewystarczające, w razie potrzeby automatycznie włącza się silnik spalinowy.
Ta kategoria pojazdów przynosi również korzyści ekonomiczne: poprzez bezpośrednią pomoc i dotacje dla pojazdów elektrycznych. A także pośrednio, dzięki korzyściom podatkowym wynikającym z niższej emisji CO2.
Większość użytkowników ładuje swoje pojazdy w domu nocą, korzystając z urządzenia Wallbox, które można zainstalować w wiacie garażowej lub garażu. Inni mogą ładować swoje pojazdy w pracy lub w publicznych stacjach ładowania, które są coraz łatwiej dostępne.
Hybryda plug-in może być ładowana z gniazdka, systemu Wallbox lub publicznego punktu ładowania. Maksymalna wydajność hybrydy plug-in jest osiągana przy w pełni naładowanym akumulatorze, dlatego należy wziąć pod uwagę możliwość ładowania w domu lub w miejscu pracy. Zaleca się ładowanie pojazdu hybrydowego typu plug-in tyle razy, ile jest to możliwe, aby w pełni wykorzystać możliwości dodatkowego silnika elektrycznego.
Zasięg elektryczny pojazdu hybrydowego typu plug-in zależy od wielkości jego akumulatora. W przypadku CUPRY maksymalny zasięg elektryczny wynosi od 50 do 60 km, w zależności od modelu. Całkowity zasięg w połączeniu z silnikiem spalinowym jest oczywiście znacznie większy.
Zasięg będzie zależał od modelu, stylu jazdy, topografii terenu i warunków drogowych. Główną zaletą hybrydy typu plug-in jest to, że silnik benzynowy jest zawsze dostępny jako rezerwa pomiędzy ładowaniami, co daje swobodę podczas jazdy.
Czasy ładowania mogą się różnić w zależności od takich czynników, jak temperatura zewnętrzna, aktualna temperatura akumulatora, urządzenie ładujące, stan akumulatora i stan pojazdu. Konkretne czasy ładowania są wyszczególnione w specyfikacjach technicznych każdego dostępnego modelu hybrydowego typu plug-in.
Pojazdy hybrydowe plug-in można ładować za pomocą standardowego kabla ładującego z konwencjonalnego gniazda 3-stykowego. Aby uzyskać szybsze ładowanie, można również skorzystać ze stacji ładowania lub z urządzenia Wallbox. Ładowarka CUPRA jest wyposażona w swój własny kabel do ładowania. W przypadku publicznych stacji ładowania potrzebny jest tzw. publiczny kabel do ładowania prądem zmiennym z wtyczką typu 2 na obu końcach. Hybryda plug-in może ponadto uzyskiwać część swojego ładunku dzięki energii regeneracyjnej.
8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Czynnikiem zewnętrznym mającym zasadniczy wpływ na wydajność i pojemność akumulatora jest temperatura. Z tego powodu, szczególnie w zimie, konieczne jest wstępne przygotowanie pojazdu do procesu ładowania, czyli ogrzanie akumulatora i wnętrza (lub schłodzenie w lecie). W ten sposób nie tylko oszczędza się energię, którą można wykorzystać podczas jazdy, ale także zyskuje dodatkową wydajność już na samym początku, dzięki akumulatorowi o optymalnej temperaturze. Co więcej, zoptymalizowane strategie eksploatacji pojazdu minimalizują wpływ temperatury w możliwie największym stopniu. Poza temperaturą zasięg zależy również od czynników związanych z użytkownikiem: klimatyzacji, masy ładunku, stylu jazdy itp.
Pięciodrzwiowa CUPRA Leon (180 kW), CUPRA Leon Sportstourer (180 kW) i CUPRA Formentor (150 kW i 180 kW) są dostępne z napędem hybrydowym typu plug-in.
Dowiedz się więcej z naszego przewodnika czym jest PHEV, jak działa i jakie są jego główne zalety.
Najważniejsze informacje o pojazdach elektrycznych CUPRA. Dowiedz się jak działają i który z modeli powinien być dla Ciebie odpowiedni.
Myślisz o zakupie zelektryfikowanego pojazdu w najbliższym czasie? Odkryj korzyści, jakie możesz uzyskać, jeżdżąc samochodem elektrycznym lub PHEV.
Czy wiesz, że niskie temperatury mogą mieć wpływ na akumulator samochodu elektrycznego? Dowiedz się, jak zwiększyć wydajność samochodu elektrycznego w niskich temperaturach.
Dzięki aplikacji My CUPRA masz możliwość zapisania się do taryfy ładowania w celu ładowania pojazdu. Żeby z niej skorzystać, postępuj krok po kroku zgodnie z naszym przewodnikiem.
Pobierz aplikację My CUPRA i postępuj krok po kroku zgodnie z przewodnikiem. Wybierz taryfę, która najbardziej Ci odpowiada.
Podane wartości są wynikiem homologacji wybranego modelu zgodnie z rozporządzeniem CE 2018/858. Dostępna moc (kW) i przyspieszenie modelu zależą od naładowania baterii oraz jej temperatury. Dokładny zasięg dla Twojego pojazdu będzie się różnił zależnie od wielu czynników, w tym trasy, warunków pogodowych, obciążenia pojazdu (pasażerowie + bagaż), wieku i stanu baterii, opcjonalnego wyposażenia (felgi, opony, itp.), korzystania z systemów pobierających energię, takich jak ogrzewanie, klimatyzacja czy podgrzewane siedzenia, a także stylu jazdy. Podany zasięg został obliczony zgodnie z normą WLTP, która określa standardowe warunki testowe dla wszystkich producentów samochodów. Zapewnia to, że wartości obliczone zgodnie z tą normą są porównywalne dla wszystkich pojazdów.
¹Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.
²Czas ładowania różni się w zależności od następujących czynników: temperatura zewnętrzna i temperatura akumulatora, maksymalne napięcie systemu ładowania i jego aktualny stan, a także stan akumulatora i wykorzystanie innych urządzeń elektrycznych w samochodzie podczas ładowania.
⁴Leasing JAK ABONAMENT: opłata wstępna: 0-30%, okres leasingu: 48 miesięcy, roczny przebieg 10 000 km, finalna rata określona w umowie. Oferta dla przedsiębiorców.
⁶Aplikacja MyCUPRA dostępna jest dla nowych klientów Gen3 i Gen4. Należy pamiętać, że aplikacja CUPRA CONNECT dla obecnych klientów Gen3 zostanie przeniesiona do aplikacji MyCUPRA w nadchodzących tygodniach.
Marka CUPRA stanowi część Volkswagen Group Polska. Czerpiemy inspirację z unikalnej, zbudowanej na różnorodności kultury naszej firmy oraz zaangażowania zespołu ekspertów, dzięki którym innowacyjne produkty i usługi zaspokajają potrzeby rynku. Poznaj bliżej naszą firmę i nasze marki. Zapraszamy!