pl:Nasze DNA:Odkryj moc elektromobilności 2020 new-cupra-leon-kl16 PL/PL
Elektryczna CUPRA – zasięg

ELEKTROMOBILNOŚĆ. W STYLU CUPRA.

Czysta innowacja w osiągach CUPRA i korzyści z jazdy samochodem elektrycznym: od maksymalnego momentu obrotowego silnika po niższą emisję spalin.

NASZE SILNIKI ELEKTRYCZNE.

e-HYBRID łączy w sobie silnik elektryczny i silnik benzynowy, podczas gdy pojazd elektryczny posiada w pełni elektryczny silnik i jest w 100% zasilany z baterii.

New%20cupra%20formentor%20e-hybrid%20charge%20plug%20in

e-HYBRID

Korzystaj z pełnej mocy elektryczności dzięki akumulatorowi o pojemności 10-15 kWh. Naładuj go w domu, aby zyskać zasięg elektryczny od 55 do 60 km, lub przełącz się na napęd benzynowy, aby zyskać całkowity zasięg nawet ponad 245 km do czasu ponownego ładowania akumulatora. Napęd elektryczny doskonale sprawdzi się podczas dojazdów do pracy, a pełny zakres napędu hybrydowego wykorzystaj do dłuższych podróży.

Silnik elektryczny (BEV)

100% energii elektrycznej i zero emisji. Silniki elektryczne nie korzystają z paliw kopalnych i są zasilane przez jeden akumulator lub więcej akumulatorów. Baterię łatwo naładujesz w domu lub na stacji ładowania. To nowa era czystej, zrównoważonej wydajności! Podróżuj bez emisji spalin. Nowy, w 100% elektryczny samochód CUPRA Born nadchodzi. Wystarczy 8 minut ładowania, aby przejechać 100 km.

KORZYŚCI

Elektryczne układy napędowe zapewniają niższą emisję spalin i niższe koszty, a także bardziej wyrafinowany napęd i lepsze wyczucie przyspieszenia podczas startu.

Girl%20next%20to%20a%20CUPRA%20car

Niska lub zerowa emisja spalin

Samoładujące się pojazdy elektryczne to nie tylko oszczędność paliwa i pieniędzy, ale także niższa emisja CO₂ w porównaniu z silnikami konwencjonalnymi.

Znacznie niższe koszty

Koszty eksploatacji samochodów hybrydowych i elektrycznych są niższe niż tych napędzanych benzyną lub olejem napędowym. Dodatkowo zyskujesz dostęp do tańszych lub darmowych parkingów oraz płacisz mniej za przejazd autostradą.

Dotacje, rabaty i ulgi podatkowe

Państwa w całej Europie zachęcają kierowców do przesiadki na auta elektryczne i tworzą różnego rodzaju zachęty finansowe.

Koniec z zamkniętymi strefami

Jedź, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Prawie 300 europejskich miast ma strefy niskiej emisji, do których wjedziesz tylko autem hybrydowym lub elektrycznym.

ŁADOWANIE

Czysta wolność — podróżuj tam, gdzie chcesz. Odkryj łatwe rozwiązania w zakresie ładowania, które bez trudu wkomponują się w Twoją codzienność.

CUPRA%20easy%20charging%20solution

Łatwe ładowanie, gdziekolwiek jesteś

Szybko, wygodnie, elastycznie. Ładuj w domu lub w drodze, korzystając z publicznych stacji ładowania.

Czas ładowania

Pełne naładowanie trwa zaledwie 3 godziny i 40 minut, co daje wystarczająco dużo czasu, aby cieszyć się swobodą elektrycznej mobilności.

Systemy ładowania

Wybierz jeden z trzech typów nowoczesnych instalacji ładujących, aby dopasować proces ładowania idealnie do swoich potrzeb.

CUPRA CONNECT

Zyskaj pełną kontrolę nad stanem baterii i postępem ładowania oraz zdalnie dostosuj temperaturę, uruchamiając klimatyzację swojego pojazdu.

CUPRA%20CONNECT%20app%20from%20a%20smartphone

e-Menedżer: kontrola ładowania

Bezproblemowo rozpoczniesz lub zatrzymasz proces ładowania. Możesz też zaplanować kolejne ładowanie tak, aby dostosować je do swojego grafiku.

Masz już samochód z napędem e-hybrydowym? Pobierz aplikację CUPRA CONNECT i zacznij korzystać z zalet systemu CONNECT. Interesuje Cię nowa CUPRA Born? Wkrótce dowiesz się o niej więcej.

Komfort we wnętrzu Twojej CUPRY

-     Przygotuj pojazd przed wyjazdem.

-     Zarządzaj ustawieniami auta.

-     Za pomocą nawigacji zlokalizuj stacje ładowania, sprawdź rodzaje zasilania i godziny otwarcia.

-     Dostosuj samochód do swoich potrzeb

Dowiedz się więcej

Najczęściej zadawane pytania


e-HYBRID(PHEV) to samochód mający cechy i pojazdu z napędem spalinowym i w pełni elektrycznego (EV). Dzięki bateriom, e-HYBRID może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Przy pełnym naładowaniu może pokonać trasę od 25 do 70 kilometrów wyłącznie na akumulatorach. Przy krótkich przejazdach, e-HYBRID działa, jak pojazd w pełni elektryczny (BEV) i nie wymaga użycia benzyny. Jednakże, w przeciwieństwie do BEV, może on powrócić do zwykłej pracy hybrydowej po wyczerpaniu zasięgu elektrycznego. Ładowanie pojazdu e-HYBRID zmniejsza zużycie paliwa, ale nie jest obowiązkowe.

Ze względu na rozmiary, akumulatora nie można naładować w pełni wyłącznie za pomocą alternatora zamontowanego w pojeździe i dlatego wymaga on podłączania do gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania. Innowacyjne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego pozwala na oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji spalin, zapewniając jednocześnie użytkownikowi wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Na krótkich trasach hybryda typu plug-in z reguły zasilana jest tylko energią elektryczną. Ma to sens np. w mieście. Aby uzyskać maksymalną wydajność podczas różnych sytuacji drogowych takich, jak dłuższe podróże lub gwałtowne przyspieszanie, hybryda wykorzystuje łączną moc silnika elektrycznego i silnika spalinowego. Jeżeli akumulator zasilający silnik elektryczny nie jest naładowany, pojazd będzie korzystał wyłącznie z silnika spalinowego.


Pojazdy pół-hybrydowe, tak zwane miękkie hybrydy to pojazdy, które nie są ładowane za pomocą przewodu zasilającego, wykorzystują silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego.

W pojazdach hybrydowych, silnik elektryczny i akumulator są większe, niż w pojazdach pół-hybrydowych. Korzystają one z silnika elektrycznego na krótkich dystansach, a akumulator jest ładowany przez silnik lub poprzez hamowanie regeneracyjne.

Pojazd hybrydowy typu plug-in można ładować podłączając go do punktu ładowania w domu lub w przestrzeni publicznej. Oferuje on większą autonomię jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym dzięki większemu akumulatorowi i silnikowi elektrycznemu. Pozwala on wielu ludziom na zwykłe dojazdy do pracy i z pracy przy wykorzystaniu bezemisyjnego silnika elektrycznego.


Kierowcy pojazdów hybrydowych typu plug-in korzystają z niemal bezgłośnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, a także z dodatkowej mocy przyspieszenia (momentu obrotowego) dzięki silnikowi elektrycznemu.

Wielu posiadaczy pojazdów hybrydowych typu plug-in już teraz radzi sobie z większością podróży, ponieważ zasięg ich codziennych przejazdów nie przekracza 50 km. W zależności od taryfy za energię elektryczną, można uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z pojazdem wyposażonym w klasyczny silnik spalinowy. Jednak w przypadku pojazdów hybrydowych typu plug-in nie trzeba rezygnować z pełnej swobody: jeżeli poziom naładowania lub pojemność baterii będzie niewystarczająca, w razie potrzeby automatycznie uruchomi się silnik spalinowy.

Ta kategoria pojazdów ma również zalety ekonomiczne: poprzez bezpośrednią pomoc i dopłaty do pojazdów elektrycznych. Pośrednio także dzięki korzyściom podatkowym wynikającym z niższej emisji CO2.


Większość użytkowników ładuje pojazdy w domu, nocą, za pomocą urządzenia Wallbox, które można zainstalować w miejscu parkowania lub w garażu. Można też ładować samochód w pracy lub w publicznie dostępnych punktach ładowania, których jest coraz więcej.

Pojazd hybrydowy typu plug-in może być ładowany z gniazdka, systemu Wallbox lub w publicznie dostępnym punkcie ładowania. Maksymalną wydajność pojazdu osiąga się ładując baterię do pełna, dlatego dobrze jest uwzględniać możliwość ładowania w domu lub w miejscu pracy. Zaleca się ładowanie pojazdu hybrydowego typu plug-in tyle razy, ile jest to możliwe, aby w pełni wykorzystać dodatkowy silnik elektryczny.


Zasięg pojazdu hybrydowego typu plug-in na silniku elektrycznym zależy od wielkości jego baterii. W przypadku CUPRY, wynosi on maksymalnie od 50 do 60 km w zależności od modelu. Całkowity zasięg w połączeniu z silnikiem spalinowym jest oczywiście znacznie większy.

Będzie on też zależał od modelu, stylu jazdy, topografii i warunków drogowych. Główną zaletą napędu hybrydowego typu plug-in jest to, że silnik benzynowy zawsze stanowi rezerwę pomiędzy ładowaniami baterii, więc swoboda jazdy nie powinna być problemem.


Czas ładowania może być różny w zależności od takich czynników jak temperatura zewnętrzna, aktualna temperatura baterii, sprzęt wykorzystywany do ładowania, stan baterii i pojazdu. Konkretny czas ładowania jest wyszczególniony w specyfikacji technicznej każdego dostępnego modelu hybrydowego typu plug-in.


Za pomocą standardowego kabla ładującego można ładować pojazdy hybrydowe typu plug-in z konwencjonalnego gniazdka. W celu szybszego ładowania można również skorzystać ze stacji ładowania lub ładowarki Wallbox. ŁADOWARKA CUPRA wyposażona jest we własny kabel do ładowania. W przypadku publicznych stacji ładowania potrzebny jest tzw. „publiczny kabel ładowania AC” z wtyczką „Typ 2” na obu końcach. Ponadto pojazd hybrydowy typu plug-in może również częściowo naładować własną baterię dzięki mocy odzyskiwanej (regeneracja).


8 lat lub 160.000 km - zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.


Czynnikiem zewnętrznym istotnym dla wydajności i pojemności baterii jest temperatura. Z tego powodu, szczególnie zimą, konieczne jest „wstępne przygotowanie” pojazdu podczas procesu ładowania czyli ogrzanie akumulatora i wnętrza. Podobnie jak ich chłodzenie latem. W ten sposób nie tylko oszczędzamy energię, którą możemy następnie wykorzystać podczas jazdy, ale także od samego początku zyskujemy dodatkową wydajność w efekcie optymalnej temperatury baterii. Dodatkowo zoptymalizowane strategie operacyjne zastosowane w pojeździe minimalizują wpływ temperatury w możliwie największym stopniu. Oprócz temperatury, zasięg zależy również od czynników związanych ze sposobem użytkowania: stosowaniem klimatyzacji, obciążeniem, stylem jazdy, itp.


W technologii hybrydowej typu plug-in dostępna jest 5-drzwiowa CUPRA Leon (180kW), CUPRA Leon Sportstourer (180kW) i CUPRA Formentor (150kW i 180kW).


*Dotyczy CUPRA Leon PHEV **Dopłaty mogą się różnić w zależności od regionu geograficznego. Więcej informacji na stronie:  http://www.nfosigw.gov.pl/. *** Czasy ładowania różnią się w zależności od następujących czynników: temperatury zewnętrznej i temperatury baterii, maksymalnego napięcia ładowarki i jego aktualnego stanu, a także stanu akumulatora i korzystania z innego sprzętu elektrycznego w samochodzie podczas ładowania. **** Oczekuje na uzyskanie certyfikacji.