pl:Nasze DNA:Odkryj moc elektromobilności 2020 new-cupra-leon-kl16 PL/PL
Elektryczna CUPRA – zasięg

ELEKTROMOBILNOŚĆ. W STYLU CUPRA.

Czysta innowacja w osiągach CUPRA i korzyści z jazdy samochodem elektrycznym: od maksymalnego momentu obrotowego silnika po niższą emisję spalin.

NASZE SILNIKI ELEKTRYCZNE.

Wersja e-HYBRID wykorzystuje benzynę i energię elektryczną, pojazd w pełni elektryczny jest zasilany wyłącznie bateryjnie.

Elektryczna%20CUPRA%20–%20zasięg

e-HYBRID

Pełen zasięg modeli CUPRA Leon 5D i Leon SP (245 KM) o napędzie elektrycznym wynosi 52 km.

Wybierz bezemisyjny silnik elektryczny albo przełącz się na benzynę i uzyskaj łączną moc 245 KM* i większy zasięg.

Silnik elektryczny (BEV)

Podróżuj bezemisyjnym, w pełni elektrycznym samochodem CUPRA: Born.

Podłącz się i doładuj baterie. CUPRA Born oferuje zasięg 500 km**** wyłącznie na zasilaniu elektrycznym dzięki baterii 77 kWh.

KORZYŚCI

Samochody elektryczne są inteligentne, bardziej wydajne i dbają o środowisko.

Dziewczyna%20obok%20samochodu%20CUPRA

Zniżki / bezpłatny parking

Uzyskaj dostęp do tańszych lub bezpłatnych parkingów oraz niższych opłat za przejazdy na drogach płatnych.

Dopłaty i systemy zwolnień podatkowych

Skorzystaj z dopłat** przy zakupie samochodu i z dodatkowych programów zwolnień podatkowych.

ŁADOWANIE

Elektryczna CUPRA – ładowarka

ŁADOWANIE

Dojedź do celu wiedząc, że zawsze znajdziesz miejsce, w którym naładujesz samochód.

Szeroka gama szybkich i wydajnych rozwiązań w zakresie ładowania. W domu wystarczą jedynie 3 godziny i 40 minut***, aby za pomocą ładowarki CUPRA naładować CUPRĘ Leon PHEV. Albo 6 godzin*** ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Poza domem samochód doładujesz na dowolnej stacji ładowania w sieci publicznej.

Szeroka gama szybkich i wydajnych rozwiązań w zakresie ładowania. W domu wystarczą jedynie 3 godziny i 40 minut***, aby za pomocą ładowarki CUPRA naładować CUPRĘ Leon PHEV. Albo 6 godzin*** ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Poza domem samochód doładujesz na dowolnej stacji ładowania w sieci publicznej.

CUPRA CONNECT

Steruj zdalnie ładowaniem i temperaturą i wyszukuj stacje ładowania w aplikacji CUPRA CONNECT.

Aplikacja%20CUPRA%20CONNECT%20na%20smartfonie

e-Manager

Kontroluj zdalnie proces ładowania: przed rozpoczęciem podróży sprawdź zasięg i stan baterii poprzez aplikację.

Ustaw żądaną temperaturę korzystając z funkcji Klimatyzacja zdalna, aby w razie potrzeby automatycznie ją uruchomić.

Czasy odjazdu

Ustaw jednorazowy lub powtarzalny czas odjazdu. Samochód automatycznie uruchomi ładowarkę i ustawi temperaturę.

Poprzez system multimedialny, znajdź w okolicy stacje ładowania wraz godzinami ich otwarcia i sposobem zasilania.

Najczęściej zadawane pytania


e-HYBRID(PHEV) to samochód mający cechy i pojazdu z napędem spalinowym i w pełni elektrycznego (EV). Dzięki bateriom, e-HYBRID może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Przy pełnym naładowaniu może pokonać trasę od 25 do 70 kilometrów wyłącznie na akumulatorach. Przy krótkich przejazdach, e-HYBRID działa, jak pojazd w pełni elektryczny (BEV) i nie wymaga użycia benzyny. Jednakże, w przeciwieństwie do BEV, może on powrócić do zwykłej pracy hybrydowej po wyczerpaniu zasięgu elektrycznego. Ładowanie pojazdu e-HYBRID zmniejsza zużycie paliwa, ale nie jest obowiązkowe.

Ze względu na rozmiary, akumulatora nie można naładować w pełni wyłącznie za pomocą alternatora zamontowanego w pojeździe i dlatego wymaga on podłączania do gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania. Innowacyjne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego pozwala na oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji spalin, zapewniając jednocześnie użytkownikowi wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Na krótkich trasach hybryda typu plug-in z reguły zasilana jest tylko energią elektryczną. Ma to sens np. w mieście. Aby uzyskać maksymalną wydajność podczas różnych sytuacji drogowych takich, jak dłuższe podróże lub gwałtowne przyspieszanie, hybryda wykorzystuje łączną moc silnika elektrycznego i silnika spalinowego. Jeżeli akumulator zasilający silnik elektryczny nie jest naładowany, pojazd będzie korzystał wyłącznie z silnika spalinowego.


Pojazdy pół-hybrydowe, tak zwane miękkie hybrydy to pojazdy, które nie są ładowane za pomocą przewodu zasilającego, wykorzystują silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego.

W pojazdach hybrydowych, silnik elektryczny i akumulator są większe, niż w pojazdach pół-hybrydowych. Korzystają one z silnika elektrycznego na krótkich dystansach, a akumulator jest ładowany przez silnik lub poprzez hamowanie regeneracyjne.

Pojazd hybrydowy typu plug-in można ładować podłączając go do punktu ładowania w domu lub w przestrzeni publicznej. Oferuje on większą autonomię jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym dzięki większemu akumulatorowi i silnikowi elektrycznemu. Pozwala on wielu ludziom na zwykłe dojazdy do pracy i z pracy przy wykorzystaniu bezemisyjnego silnika elektrycznego.


Kierowcy pojazdów hybrydowych typu plug-in korzystają z niemal bezgłośnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, a także z dodatkowej mocy przyspieszenia (momentu obrotowego) dzięki silnikowi elektrycznemu.

Wielu posiadaczy pojazdów hybrydowych typu plug-in już teraz radzi sobie z większością podróży, ponieważ zasięg ich codziennych przejazdów nie przekracza 50 km. W zależności od taryfy za energię elektryczną, można uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z pojazdem wyposażonym w klasyczny silnik spalinowy. Jednak w przypadku pojazdów hybrydowych typu plug-in nie trzeba rezygnować z pełnej swobody: jeżeli poziom naładowania lub pojemność baterii będzie niewystarczająca, w razie potrzeby automatycznie uruchomi się silnik spalinowy.

Ta kategoria pojazdów ma również zalety ekonomiczne: poprzez bezpośrednią pomoc i dopłaty do pojazdów elektrycznych. Pośrednio także dzięki korzyściom podatkowym wynikającym z niższej emisji CO2.


Większość użytkowników ładuje pojazdy w domu, nocą, za pomocą urządzenia Wallbox, które można zainstalować w miejscu parkowania lub w garażu. Można też ładować samochód w pracy lub w publicznie dostępnych punktach ładowania, których jest coraz więcej.

Pojazd hybrydowy typu plug-in może być ładowany z gniazdka, systemu Wallbox lub w publicznie dostępnym punkcie ładowania. Maksymalną wydajność pojazdu osiąga się ładując baterię do pełna, dlatego dobrze jest uwzględniać możliwość ładowania w domu lub w miejscu pracy. Zaleca się ładowanie pojazdu hybrydowego typu plug-in tyle razy, ile jest to możliwe, aby w pełni wykorzystać dodatkowy silnik elektryczny.


Zasięg pojazdu hybrydowego typu plug-in na silniku elektrycznym zależy od wielkości jego baterii. W przypadku CUPRY, wynosi on maksymalnie od 50 do 60 km w zależności od modelu. Całkowity zasięg w połączeniu z silnikiem spalinowym jest oczywiście znacznie większy.

Będzie on też zależał od modelu, stylu jazdy, topografii i warunków drogowych. Główną zaletą napędu hybrydowego typu plug-in jest to, że silnik benzynowy zawsze stanowi rezerwę pomiędzy ładowaniami baterii, więc swoboda jazdy nie powinna być problemem.


Czas ładowania może być różny w zależności od takich czynników jak temperatura zewnętrzna, aktualna temperatura baterii, sprzęt wykorzystywany do ładowania, stan baterii i pojazdu. Konkretny czas ładowania jest wyszczególniony w specyfikacji technicznej każdego dostępnego modelu hybrydowego typu plug-in.


Za pomocą standardowego kabla ładującego można ładować pojazdy hybrydowe typu plug-in z konwencjonalnego gniazdka. W celu szybszego ładowania można również skorzystać ze stacji ładowania lub ładowarki Wallbox. ŁADOWARKA CUPRA wyposażona jest we własny kabel do ładowania. W przypadku publicznych stacji ładowania potrzebny jest tzw. „publiczny kabel ładowania AC” z wtyczką „Typ 2” na obu końcach. Ponadto pojazd hybrydowy typu plug-in może również częściowo naładować własną baterię dzięki mocy odzyskiwanej (regeneracja).


8 lat lub 160.000 km - zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.


Czynnikiem zewnętrznym istotnym dla wydajności i pojemności baterii jest temperatura. Z tego powodu, szczególnie zimą, konieczne jest „wstępne przygotowanie” pojazdu podczas procesu ładowania czyli ogrzanie akumulatora i wnętrza. Podobnie jak ich chłodzenie latem. W ten sposób nie tylko oszczędzamy energię, którą możemy następnie wykorzystać podczas jazdy, ale także od samego początku zyskujemy dodatkową wydajność w efekcie optymalnej temperatury baterii. Dodatkowo zoptymalizowane strategie operacyjne zastosowane w pojeździe minimalizują wpływ temperatury w możliwie największym stopniu. Oprócz temperatury, zasięg zależy również od czynników związanych ze sposobem użytkowania: stosowaniem klimatyzacji, obciążeniem, stylem jazdy, itp.


W technologii hybrydowej typu plug-in dostępna jest 5-drzwiowa CUPRA Leon (180kW), CUPRA Leon Sportstourer (180kW) i CUPRA Formentor (150kW i 180kW).


*Dotyczy CUPRA Leon PHEV **Dopłaty mogą się różnić w zależności od regionu geograficznego. Więcej informacji na stronie:  http://www.nfosigw.gov.pl/. *** Czasy ładowania różnią się w zależności od następujących czynników: temperatury zewnętrznej i temperatury baterii, maksymalnego napięcia ładowarki i jego aktualnego stanu, a także stanu akumulatora i korzystania z innego sprzętu elektrycznego w samochodzie podczas ładowania. **** Oczekuje na uzyskanie certyfikacji.