Pojazd e-HYBRID (PHEV) znajduje się pomiędzy pojazdem z silnikiem spalinowym a pojazdem w pełni elektrycznym (EV). Dzięki swojemu akumulatorowi e-HYBRID może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Po pełnym naładowaniu akumulatora można przejechać od 25 do 70 kilometrów wyłącznie na energii zgromadzonej w akumulatorze. Na krótkich trasach e-HYBRID działa jak pojazd w pełni elektryczny (BEV) i nie musi zużywać benzyny. Jednak, w przeciwieństwie do BEV, po wyczerpaniu zasięgu elektrycznego może powrócić do normalnego trybu hybrydowego. Ładowanie pojazdu e-HYBRID zmniejsza zużycie paliwa, ale nigdy nie jest obowiązkowe.
Ze względu na rozmiary akumulatora nie można uzyskać jego pełnego naładowania wyłącznie za pomocą pokładowego generatora, dlatego wymaga on podłączenia do gniazdka elektrycznego lub stacji ładowania. Innowacyjne współdziałanie silnika elektrycznego i spalinowego pozwala oszczędzać paliwo i obniżyć emisję spalin, a jednocześnie zapewnia użytkownikowi wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Podczas krótszych podróży hybryda plug-in zazwyczaj korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, o ile jest to uzasadnione, np. w obszarach miejskich. W celu uzyskania maksymalnej wydajności w różnych sytuacjach drogowych, takich jak dłuższe podróże lub gwałtowne przyspieszanie, pojazd wykorzystuje połączoną moc silnika elektrycznego i spalinowego. Jeśli akumulator zasilający silnik elektryczny nie jest naładowany, pojazd korzysta wyłącznie z silnika spalinowego.
Samochody półhybrydowe nie są ładowane za pomocą kabla zasilającego i wykorzystują silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego.
W hybrydach silnik elektryczny i akumulator są większe niż w półhybrydach. Hybrydy mogą napędzać pojazd silnikiem elektrycznym na krótkich dystansach i ładować jego akumulator za pomocą silnika lub poprzez hamowanie odzyskowe.
Pojazd hybrydowy typu plug-in można naładować, podłączając go do punktu ładowania w domu lub w miejscu publicznym. Dzięki większemu akumulatorowi i silnikowi elektrycznemu oferuje on większą autonomię przy zasilaniu czysto elektrycznym. Dzięki hybrydzie plug-in wiele osób może dojeżdżać do pracy i wracać z niej, korzystając z bezemisyjnego silnika elektrycznego.
Kierowcy samochodów hybrydowych typu plug-in mogą cieszyć się niemal bezgłośną jazdą w trybie całkowicie elektrycznym, a także dodatkową mocą przyspieszenia (momentem obrotowym) dzięki silnikowi elektrycznemu.
Wielu właścicieli pojazdów hybrydowych typu plug-in już teraz większość swoich podróży odbywa w trybie elektrycznym, ponieważ zasięg codziennych przejazdów jest zazwyczaj znacznie mniejszy niż 50 km. W zależności od taryfy opłat za energię elektryczną można uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z pojazdem wyposażonym w klasyczny silnik spalinowy. W hybrydowym pojeździe typu plug-in nie trzeba jednak rezygnować z pełnej autonomii: jeśli poziom naładowania akumulatora lub jego pojemność okażą się niewystarczające, w razie potrzeby automatycznie włącza się silnik spalinowy.
Ta kategoria pojazdów przynosi również korzyści ekonomiczne: poprzez bezpośrednią pomoc i dotacje dla pojazdów elektrycznych. A także pośrednio, dzięki korzyściom podatkowym wynikającym z niższej emisji CO2.
Większość użytkowników ładuje swoje pojazdy w domu nocą, korzystając z urządzenia Wallbox, które można zainstalować w wiacie garażowej lub garażu. Inni mogą ładować swoje pojazdy w pracy lub w publicznych stacjach ładowania, które są coraz łatwiej dostępne.
Hybryda plug-in może być ładowana z gniazdka, systemu Wallbox lub publicznego punktu ładowania. Maksymalna wydajność hybrydy plug-in jest osiągana przy w pełni naładowanym akumulatorze, dlatego należy wziąć pod uwagę możliwość ładowania w domu lub w miejscu pracy. Zaleca się ładowanie pojazdu hybrydowego typu plug-in tyle razy, ile jest to możliwe, aby w pełni wykorzystać możliwości dodatkowego silnika elektrycznego.
Zasięg elektryczny pojazdu hybrydowego typu plug-in zależy od wielkości jego akumulatora. W przypadku CUPRY maksymalny zasięg elektryczny wynosi od 50 do 60 km, w zależności od modelu. Całkowity zasięg w połączeniu z silnikiem spalinowym jest oczywiście znacznie większy.
Zasięg będzie zależał od modelu, stylu jazdy, topografii terenu i warunków drogowych. Główną zaletą hybrydy typu plug-in jest to, że silnik benzynowy jest zawsze dostępny jako rezerwa pomiędzy ładowaniami, co daje swobodę podczas jazdy.
Czasy ładowania mogą się różnić w zależności od takich czynników, jak temperatura zewnętrzna, aktualna temperatura akumulatora, urządzenie ładujące, stan akumulatora i stan pojazdu. Konkretne czasy ładowania są wyszczególnione w specyfikacjach technicznych każdego dostępnego modelu hybrydowego typu plug-in.
Pojazdy hybrydowe plug-in można ładować za pomocą standardowego kabla ładującego z konwencjonalnego gniazda 3-stykowego. Aby uzyskać szybsze ładowanie, można również skorzystać ze stacji ładowania lub z urządzenia Wallbox. Ładowarka CUPRA jest wyposażona w swój własny kabel do ładowania. W przypadku publicznych stacji ładowania potrzebny jest tzw. publiczny kabel do ładowania prądem zmiennym z wtyczką typu 2 na obu końcach. Hybryda plug-in może ponadto uzyskiwać część swojego ładunku dzięki energii regeneracyjnej.
8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Czynnikiem zewnętrznym mającym zasadniczy wpływ na wydajność i pojemność akumulatora jest temperatura. Z tego powodu, szczególnie w zimie, konieczne jest wstępne przygotowanie pojazdu do procesu ładowania, czyli ogrzanie akumulatora i wnętrza (lub schłodzenie w lecie). W ten sposób nie tylko oszczędza się energię, którą można wykorzystać podczas jazdy, ale także zyskuje dodatkową wydajność już na samym początku, dzięki akumulatorowi o optymalnej temperaturze. Co więcej, zoptymalizowane strategie eksploatacji pojazdu minimalizują wpływ temperatury w możliwie największym stopniu. Poza temperaturą zasięg zależy również od czynników związanych z użytkownikiem: klimatyzacji, masy ładunku, stylu jazdy itp.
Pięciodrzwiowa CUPRA Leon (180 kW), CUPRA Leon Sportstourer (180 kW) i CUPRA Formentor (150 kW i 180 kW) są dostępne z napędem hybrydowym typu plug-in.
Ładowarka CUPRA to naścienne urządzenie — idealne do zainstalowania w przydomowym garażu — które umożliwia wygodne i bezpieczne ładowanie pojazdu.
Ponadto oferuje funkcje zdalne, a nawet połączenie z internetem, dzięki czemu można nią zdalnie sterować i otrzymywać statystyki ładowania na swój portal użytkownika.
Zalety korzystania z domowej ładowarki CUPRA:
Pojazd typu plug-in electric vehicle (PHEV) lub full-electric vehicle (BEV) można ładować zarówno na ulicy, korzystając z łatwego ładowania, jak i w domu, korzystając z ładowarki CUPRA do ładowania zoptymalizowanego akumulatora lub z konwencjonalnego gniazdka sieciowego.
Pojazd elektryczny można ładować zarówno na ulicy, korzystając z prostego ładowania, jak i w domu, korzystając z ładowarki CUPRA, która szybciej uzupełnia poziom naładowania akumulatora i umożliwia podłączenie do konwencjonalnego gniazdka.
Ładowarka CUPRA: dostępna w trybach 1-fazowym i 3-fazowym o mocy do 11 kW AC.
Ładowarka CUPRA Connect: łączy się z domowym internetem, oferuje dodatkowe funkcje zdalne.
Ładowarka CUPRA Pro: podobna do ładowarki CUPRA Connect, ale wyposażona w dodatkową łączność LTE i certyfikowany licznik energii MID, który pozwala zmierzyć zużycie ładowarki.
Nie, wszystkie ładowarki mogą być używane do ładowania zarówno pojazdów PHEV, jak i BEV większości marek, ponieważ standard EU-plug jest uniwersalny, zgodnie z normami IEC 62196-2 i IEC 62196-3 oraz lokalnymi inicjatywami normalizacyjnymi. Zatem zakup ładowarki CUPRA powinien być jednorazową, długoterminową inwestycją w prawdziwy rozwój elektromobilności.
Nasi partnerzy instalacyjni przeprowadzają również wszystkie testy funkcjonalne i kontrole zgodnie z lokalnymi wymogami, a jeśli potrzebujesz dodatkowych usług, z przyjemnością przedstawią Ci indywidualną ofertę dodatkową.
Jeśli masz problem, od razu daj nam znać. W Europie możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem naszej infolinii (+800-73273554) lub poczty elektronicznej (cupra-seat-support@elli.eco). Poza Europą prosimy o kontakt z lokalnym sprzedawcą https://cupra-webshop.pl.elli.eco/pages/skontaktuj-sie-z-nami . Nasz dział obsługi klienta zajmie się Twoimi problemami bezpośrednio lub przekaże je naszym technikom.
Początkowy koszt sprzętu i instalacji jest rozliczany za pośrednictwem sklepu internetowego. Po złożeniu zamówienia otrzymujesz wiadomość e-mail z koszykiem i linkiem do potwierdzenia zakupu. Następnie możesz wybrać spośród różnych metod płatności (np. karta kredytowa, PayPal lub SEPA) i opłacić zamówienie https://cupra-webshop.pl.elli.eco/pages/faq?category=warunki-platnosci
Nie martw się o to, gdzie naładować swój samochód elektryczny. Aplikacja CUPRA Charging umożliwia ładowanie w ponad 240 000 (stan na czerwiec 2022) publicznych punktach ładowania w całej Europie, a dodatkowo możesz zarządzać swoją ładowarką w domu. W jednej aplikacji masz wszystkie informacje: historię sesji ładowania i rachunki — wystarczy, że wykupisz abonament za pomocą CUPRA ID.
Aplikacja jest stworzona przez Elli. Elli to firma, która należy do grupy Volkswagen i która oferuje rozwiązania w zakresie ładowania samochodów elektrycznych.
Aplikacja My CUPRA jest bezpłatna, możesz ją pobrać z App Store lub Google Play. Do subskrypcji potrzebny jest CUPRA ID (jeśli go nie posiadasz, możesz go łatwo utworzyć) oraz numer VIN Twojego samochodu.
Nie ma opłaty aktywacyjnej, możesz zarejestrować się za darmo. Dostępne są różne taryfy, które zaspokajają wszystkie potrzeby kierowców pojazdów elektrycznych, od zwykłych użytkowników po osoby często jeżdżące. Ceny za ładowanie prądem przemiennym, stałym i IONITY różnią się w zależności od taryfy i są szczegółowo wyświetlane po zarejestrowaniu się w aplikacji
Nie ma specjalnych taryf za ładowanie za granicą. Twoja taryfa jest ważna na wszystkich rynkach europejskich, na których firma Elli posiada stacje ładowania.
Karta RFID (radio-frequency identification) to karta, która jest niezbędna do zarejestrowania się. Możesz ją zamówić w procesie subskrypcji.
Ponadto karta jest potrzebna do aktywacji podłączonego Wallboxa, a na wielu stacjach możesz rozpocząć proces ładowania za pomocą tej karty.
Obecnie istnieją dwie możliwości rozpoczęcia i zakończenia sesji ładowania w publicznych punktach ładowania.
Najpierw sprawdź:
Jeśli spełniasz powyższe warunki, a problemy nadal występują, skontaktuj się z naszym przedstawicielem handlowym.
Jeśli nie zarejestrujesz i nie aktywujesz w pełni usług CUPRA CONNECT, będziesz mógł korzystać tylko z usług wymaganych przez prawo (publiczne połączenie alarmowe).
Nie będziesz mógł również korzystać z usług online, takich jak Bezpieczeństwo i Serwis, Zdalny Dostęp oraz Usługi Multimedialne Online. Navi System+ nie będzie nawigował w trybie online, a funkcja „Hola Hola” będzie działać tylko przy użyciu określonych poleceń głosowych.
Do złożenia zamówienia i aktywacji usług CUPRA CONNECT dla modeli Leon, Formentor i Ateca upoważniony jest zarówno właściciel pojazdu, jak i każdy inny użytkownik, który ma dostęp.
W każdym pojeździe jest tylko jeden użytkownik główny, a także jeden użytkownik dodatkowy, jeden użytkownik gościnny i maksymalnie 4 użytkowników zalogowanych. Poszczególne role zostały opisane poniżej:
Użytkownik zalogowany: w pojeździe zarejestrowanym przez głównego użytkownika użytkownikiem zalogowanym jest użytkownik identyfikowany za pomocą CUPRA ID. Można dodać maksymalnie 4 użytkowników zalogowanych. Ma on dostęp do większości usług Bezpieczeństwo i Serwis oraz Usługi Multimedialne Online w ramach oferty usług CONNECT.
Do złożenia zamówienia i aktywacji usług CUPRA CONNECT dla CUPRY Born upoważniony jest zarówno właściciel pojazdu, jak i każdy inny użytkownik mający dostęp do pojazdu.
W każdym pojeździe może być tylko jeden użytkownik główny, a także jeden użytkownik gościnny i maksymalnie 4 użytkowników zalogowanych. Poszczególne role zostały opisane poniżej:
Użytkownik zalogowany: w pojeździe zarejestrowanym przez głównego użytkownika użytkownikiem zalogowanym jest użytkownik identyfikowany za pomocą CUPRA ID. Można dodać maksymalnie 4 użytkowników zalogowanych. Ma on dostęp do większości usług Bezpieczeństwo i Serwis oraz Usługi Multimedialne Online w ramach oferty usług CONNECT.
CUPRA prowadzi bazę danych wszystkich informacji osobowych przekazanych przez klientów, a także innych informacji, które są niezbędne do świadczenia usług CUPRA CONNECT, tj. dane pojazdu i geolokalizacja. Wszystkie dane, które są uzyskiwane w wyniku korzystania z usług CUPRA CONNECT, należą do klienta, więc korzystanie z nich jest uzależnione od Twojej wyraźnej zgody.
Wszelkie wykorzystanie danych odbywa się zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO). Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności CUPRA CONNECT.
Pamiętaj, że wszystkie dane są wykorzystywane wyłącznie przez CUPRĘ oraz naszych partnerów dystrybucyjnych i serwisowych. Dane nie są udostępniane osobom trzecim z powodów komercyjnych i w większości przypadków pozostają anonimowe (dane nieanonimowe są wykorzystywane tylko w razie konieczności). W takich przypadkach CUPRA przetwarza dane zgodnie ze ścisłymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa.
CUPRA CONNECT jest dostępna w Niemczech, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Norwegii, Szwecji, we Francji, w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Szwajcarii, we Włoszech, w Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Węgrzech, Grecji, na Cyprze, w Holandii, Luksemburgu, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Słowenii, na Malcie, w Słowacji, Andorze, Estonii, Łotwie, Litwie, Serbii, Albanii, Macedonii, Bośni i Hercegowinie, Ukrainie i Gibraltarze.
W przypadku samochodów 3. GEN. usługi CUPRA CONNECT są również dostępne w Czarnogórze.
Gdy samochód wykryje uruchomienie się poduszek powietrznych lub napinacza pasa bezpieczeństwa na skutek poważnego wypadku, automatycznie nawiąże połączenie z Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
Jeśli aktywna jest funkcja CUPRA CONNECT, zamiast publicznego/lokalnego numeru telefonu alarmowego wybierane jest połączenie z usługą prywatną. W przypadku Prywatnego połączenia alarmowego służby ratunkowe otrzymują dodatkowe dane dotyczące charakteru wypadku, takie jak lokalizacja, adres, liczba osób uczestniczących w wypadku i jego rozmiary.
Ponadto system językowy HMI jest przekazywany dalej, więc zawsze możesz być obsługiwany w swoim języku, nawet za granicą. Jeśli Twój język nie jest dostępny, będziesz obsługiwany w języku angielskim, bez względu na to, gdzie jesteś.
Jeśli wolisz, pozostaniemy z Tobą w kontakcie telefonicznym do czasu przybycia służb ratunkowych. Pamiętaj, że zazwyczaj nie śledzimy Twojej lokalizacji. Dane użytkownika są przesyłane tylko w razie wypadku, aby zapewnić bezpieczeństwo. Istnieje również możliwość ręcznej aktywacji funkcji połączenia alarmowego za pomocą modułu z trzema przyciskami lub na ekranie systemu infotainment.
Połączenie awaryjne eCall jest zawsze aktywowane ręcznie, ale w przypadku drobnego zdarzenia (które nie kwalifikuje się jako wypadek) pojawi się okno z trzema przyciskami (Aktywuj połączenie alarmowe, Aktywuj połączenie awaryjne eCall lub Anuluj). Każdy pasażer może uruchomić połączenie awaryjne, naciskając środkowy przycisk w module trzyprzyciskowym lub w sekcji „telefon” w menu samochodowym.
Gdy aktywujesz usługę połączenia eCall, Twój pojazd przesyła informacje, takie jak przebieg (km), aktualnie włączone lampki ostrzegawcze i komunikaty o błędach, dzięki czemu agent CUPRY może lepiej Cię obsłużyć i bezproblemowo wykryć usterkę.
Po aktywacji usługa eCall udostępnia również informacje o czasie i lokalizacji samochodu, dzięki czemu operator wie, gdzie może Cię znaleźć. Jest to przydatne, jeśli samochód zepsuł się na słabo zaludnionym obszarze, a Ty nie wiesz dokładnie, gdzie się znajdujesz.
Gdy pokładowy system infotainment wyśle Ci przypomnienie o zbliżającym się przeglądzie, Twój preferowany partner serwisowy otrzyma powiadomienie. Następnie warsztat skontaktuje się z Tobą, aby umówić się na spotkanie, korzystając z wybranej przez Ciebie metody kontaktu (e-mail lub telefon).
Twój preferowany partner serwisowy otrzyma następujące informacje o Twoim samochodzie:
Status pojazdu wyświetla następujące informacje o samochodzie:
Jeżeli Twój samochód znajdował się w miejscu o słabym zasięgu sieci, np. na parkingu podziemnym, mógł nie wysłać danych o parkowaniu do serwera. W normalnych okolicznościach ostatnia pozycja parkowania samochodu jest wysyłana do serwera zaraz po wyłączeniu silnika.
Po aktywacji usługi CONNECT Twój Navi System+ zostanie unowocześniony i będzie działał w trybie online, zapewniając dostęp do aktualnych informacji. Nie ma żadnych dodatkowych opłat — cały pobór danych z nawigacji jest zawarty w pakiecie usług CONNECT.
Następujące usługi są świadczone bezpłatnie:
Usługa „Parking” pokazuje całkowitą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w mieście:
Wyświetla również dodatkowe informacje, takie jak:
Po włączeniu usług CUPRA CONNECT funkcja „Hola Hola” lepiej rozumie naturalną mowę (dzięki Natural Language Control). Umożliwia to wydawanie poleceń w sposób naturalny, bez konieczności uczenia się konkretnych poleceń. Jeśli tylko masz połączenie z Internetem, możesz:
„Hola Hola” umożliwia również dyktowanie wiadomości SMS i e-mail. Aby podyktować wiadomość, naciśnij przycisk mikrofonu i mów naturalnie. Po zakończeniu możesz sprawdzić napisany tekst i w razie potrzeby usunąć go lub przeredagować.
Natural Language Control obsługuje wszystkie pojazdy 3. i 4. GEN. w następujących językach:
Natural Language Control w pojazdach 4. GEN. obsługuje także te języki:
VIN (ang. vehicle identification number, numer identyfikacyjny pojazdu lub numer podwozia) to unikalny 17-cyfrowy kod Twojej CUPRY. Stanowi on kombinację cyfr i znaków.
Znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym lub na lewym dolnym rogu przedniej szyby, w pobliżu wycieraczek, stojąc przodem do samochodu.
S-PIN to 4-cyfrowy kod utworzony dla Twojego CUPRA ID podczas rejestracji. Będzie on potrzebny do zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi, a także do sterowania funkcją zdalnej klimatyzacji.
Po utworzeniu swojego CUPRA ID, otrzymasz e-mail z prośbą o weryfikację konta. Może to potrwać kilka minut, zanim wiadomość dotrze do Twojej skrzynki pocztowej (pamiętaj, aby sprawdzić folder Spam). Otwórz i kliknij w link w e-mailu, aby zweryfikować swoje konto. Następnie zostaniesz przekierowany do portalu CUPRA, gdzie będziesz mógł się zalogować, używając swojego CUPRA ID.
W portalu CUPRA możesz zarejestrować swój samochód i połączyć go ze swoim kontem użytkownika. W ten sposób zyskujesz dostęp do pełnego zakresu usług CUPRA CONNECT 3. GEN.
Jeśli nie otrzymasz e-maila z potwierdzeniem, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta CUPRA, a my postaramy się pomóc.
Aby korzystać z CUPRA CONNECT 3. GEN., musisz przypisać samochód do swojego konta użytkownika. W tym celu zaloguj się w aplikacji CUPRA CONNECT lub na stronie myseat.com i wprowadź numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu) swojego samochodu. Ten krok nie jest konieczny w przypadku bezpośredniego zalogowania się do systemu infotainment za pomocą identyfikatora CUPRA ID (patrz punkt 5. Czym jest aktywacja w samochodzie?).
Bezpłatny okres próbny zawsze trwa co najmniej 12 miesięcy, ale dokładny okres może się różnić w zależności od kraju i poziomu wyposażenia. Pozostały czas jest związany z pojazdem i wyświetlany na koncie użytkownika. Po zakończeniu bezpłatnego okresu próbnego należy odnowić subskrypcję, aby móc nadal korzystać z usługi.
Aktywacja w samochodzie umożliwia zarejestrowanie samochodu, gdy siedzisz w środku — łączysz pojazd z Twoim identyfikatorem CUPRA ID, dzięki czemu od razu możesz zacząć korzystać z usług CUPRA CONNECT 3. GEN.
Asystent rejestracji przeprowadzi Cię przez prosty proces tworzenia konta CUPRA ID w samochodzie, zalogowania się i rejestracji pojazdu, a następnie dodania go do Garażu.
Podczas procesu rejestracji możesz zapoznać się ze wszystkimi niezbędnymi informacjami prawnymi (OWU, Polityka prywatności) i zaakceptować umowę CUPRA CONNECT.
Aktywacja w samochodzie jest możliwa w przypadku modeli: CUPRA Leon i CUPRA Formentor z systemami Media System+ i Navi System+. Również dla modelu CUPRA Ateca z systemem Navi.
Możesz wybierać i przełączać między różnymi trybami prywatności za pomocą sekcji Zarządzanie usługami i Centrum sterowania na ekranie systemu Infotainment.
W przypadku utraty urządzenia możesz zmienić swoje hasło, wchodząc na portal My CUPRA z innego urządzenia. Nowe hasło będzie wymagane przy korzystaniu z jakichkolwiek usług CUPRA CONNECT.
W celu zapewnienia dodatkowego bezpieczeństwa możesz zmodyfikować ustawienia aplikacji w taki sposób, aby ponowne wprowadzenie hasła było wymagane po upływie 5, 10 lub 15 minut bez aktywności na koncie.
Po pierwsze, upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji na swoim smartfonie. Aby to sprawdzić, odwiedź App Store firmy Apple lub Google Play i zainstaluj wszelkie dostępne aktualizacje.
Jeśli nadal nie możesz zalogować się na swoje konto CUPRA CONNECT, przejdź do portalu CUPRA ID i spróbuj skorzystać z poniższych sposobów, aby zidentyfikować swoje konto i zresetować hasło:
Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta CUPRA CONNECT, a my dołożymy wszelkich starań, aby Ci pomóc.
Tak. W systemie infotainment w samochodzie, w zakładce Użytkownik naciśnij przycisk Usuń użytkownika/ Przywróć ustawienia fabryczne. Wszystkie Twoje dane zostaną usunięte z samochodu i z bazy CUPRY. Proces ten jest wymagany w przypadku przeniesienia własności.
W części Dane z jazdy możesz zobaczyć następujące informacje:
Jeśli Twój samochód ma napęd hybrydowy lub elektryczny, w tym miejscu możesz również sprawdzić zużycie energii.
W aplikacji CUPRA CONNECT możesz zresetować lub usunąć swoje dane z jazdy.
Dzięki funkcji Klakson i kierunkowskazy możesz znaleźć samochód na dużym parkingu, jeśli znajdujesz się w promieniu 500 m. Klakson i kierunkowskazy możesz również włączać oddzielnie.
Ze względów bezpieczeństwa nie można aktywować tej usługi podczas jazdy.
Usługa Klakson i kierunkowskazy działa tylko wtedy, gdy:
Opcjonalny alarm wolumetryczny jest aktywowany automatycznie po zamknięciu samochodu. Jeśli samochód wykryje próbę kradzieży i uruchomi sygnał alarmowy (składający się z trwającego do 30 sekund sygnału dźwiękowego i trwającego do 5 minut migania świateł awaryjnych), powiadomienie push w aplikacji CUPRA CONNECT poinformuje Cię o tym zdarzeniu. Dodatkowo wysyłana jest również automatyczna wiadomość e-mail.
Powiadomienie informuje o wykryciu nietypowej aktywności przy lub w samochodzie, a także o zmianie nachylenia pojazdu. Informuje również, w jakiej części samochodu miała miejsce próba dostępu (wewnątrz czy na zewnątrz), a także podaje datę i godzinę zdarzenia.
Usługa Alarm o przekroczeniu obszaru informuje, czy samochód znajduje się we wcześniej zdefiniowanym obszarze. Na przykład, jeśli pożyczyłeś samochód komuś, kto przemieścił go na dany obszar lub poza niego, zostaniesz o tym powiadomiony za pomocą wiadomości e-mail lub powiadomienia push, abyś mógł podjąć odpowiednie kroki.
Możesz utworzyć do 10 obszarów, ale w tym samym czasie możesz aktywować tylko 4 alerty. Ponadto możesz wybrać, czy powiadomienie ma być okresowe, jednorazowe czy zawsze aktywne. Usługa toleruje do 25 metrów różnicy przed wysłaniem alarmu.
Jeśli chcesz pożyczyć komuś samochód, usługa Alarm o przekroczeniu prędkości powiadomi Cię, jeśli Twój samochód przekroczy wcześniej zdefiniowany limit prędkości. Możesz utworzyć do 10 alertów prędkości, ale w tym samym czasie możesz aktywować tylko 2 alerty. Ponadto możesz wybrać, czy powiadomienie ma być okresowe, jednorazowe czy zawsze aktywne.
Historię powiadomień sprawdzisz w aplikacji CUPRA CONNECT.
Narzędzie e-Manager służy do kontrolowania procesu ładowania modeli e-HYBRID — umożliwia rozpoczęcie i zatrzymanie natychmiastowego ładowania lub zaplanowanie ładowania.
Możesz również ustawić, aby Twój pojazd e-HYBRID ładował się w optymalnych godzinach w celu zaoszczędzenia kosztów energii, np. w nocy.
Dodatkowo za pomocą e-Managera możesz ustawić maksymalny poziom naładowania akumulatora (poprawiając tym samym jego wydajność i przedłużając żywotność).
Narzędzie e-Manager w aplikacji CUPRA CONNECT umożliwia sprawdzenie następujących elementów:
W przypadku modeli CUPRA e-HYBRID możesz ustawić godziny odjazdu samochodu za pomocą aplikacji CUPRA CONNECT i kontrolować temperaturę przed podróżą.
Samochód budzi się na pewien czas przed odjazdem i automatycznie ładuje akumulator i/lub reguluje klimatyzację o zaplanowanej godzinie odjazdu.
Informacja o czasach wyjazdów pozwala również na ustawienie takich parametrów, jak:
Tak, możesz zostać powiadomiony za pomocą powiadomienia push, gdy akumulator Twojego samochodu zostanie w pełni naładowany.
Aby móc korzystać z usługi Amazon Alexa, konieczne może być pobranie najnowszej aktualizacji SW systemu infotainment. W tym celu należy sprawdzić centrum powiadomień w prawym górnym rogu ekranu. Po wykonaniu tych czynności może być konieczne ponowne uruchomienie systemu infotainment.
*Usługa Amazon Alexa nie jest dostępna w Polsce.
Aby utworzyć konto użytkownika (CUPRA ID) w aplikacji My CUPRA, kliknij Zaloguj się, a następnie Rejestracja. Wpisz swój adres e-mail i utwórz hasło. Kliknij przycisk Rejestracja. Automatycznie otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Kliknij na link w e-mailu, aby dokończyć rejestrację. Przy pierwszym logowaniu za pomocą danych użytkownika możesz uzupełnić swoje dane osobowe (imię, nazwisko, data urodzenia itp.).
Możesz również utworzyć swój identyfikator CUPRA ID poprzez CUPRA Private Area.
Usługi CUPRA CONNECT 4. GEN. są standardowym wyposażeniem Twojej CUPRY Born.
Twoim samochodem można sterować tylko z konta głównego użytkownika, którym jest pierwszy użytkownik CUPRA ID rejestrujący się/ logujący się do pojazdu. Jeśli chcesz zmienić głównego użytkownika, będziesz musiał wykonać reset fabryczny i ponownie przejść przez proces rejestracji.*
*Proces ten dotyczy tylko pierwszych wyprodukowanych samochodów CUPRA Born.
Upewnij się, że proces rejestracji został pomyślnie zakończony i połączyłeś swoje konto użytkownika CUPRA ID, aby móc zdalnie zobaczyć status wszystkich usług poprzez aplikację My CUPRA. Jeśli nie jesteś zarejestrowany, nie będziesz w stanie zobaczyć swoich usług CUPRA CONNECT.
Tryb online umożliwia aktywację danych dotyczących pojazdu/ użytkowania oraz danych dotyczących lokalizacji. Dlatego przed rozpoczęciem procesu rejestracji i korzystaniem z niektórych funkcji, takich jak połączenie eCall, konieczne jest przejście do trybu online.
Tryb offline pozwala uniknąć wysyłania i odbierania danych dla funkcji online. Po zarejestrowaniu się do systemu możesz aktywować/ dezaktywować wszystkie usługi CONNECT, wybierając Tryb prywatny (online/offline) na ekranie powitalnym, w Centrum sterowania (ikona kuli ziemskiej) oraz w Ustawieniach w menu systemu infotainment.
Funkcja ładowania akumulatora, którą możesz zarządzać za pośrednictwem usługi e-Manger w aplikacji My CUPRA, umożliwia zdalne rozpoczęcie natychmiastowego ładowania, co pozwala na pełne naładowanie baterii przed wyjazdem. Możesz nawet ustalić wartość procentową naładowania akumulatora Twojego pojazdu.
Proces ładowania przebiega w sposób optymalny, co pozwala oszczędzać koszty energii. Obejmuje to ładowanie w nocy lub rozpoczynanie i zatrzymywanie procesu ładowania w zależności od Twoich potrzeb. Po zakończeniu ładowania kabel przyłączeniowy może zostać automatycznie odłączony, jeśli zostało to wcześniej skonfigurowane.
Możesz także ustawić maksymalny poziom naładowania akumulatora (poprawiając tym samym jego wydajność i przedłużając żywotność). Korzystając z aplikacji Moja CUPRA, możesz sprawdzić stan ładowania, pozostały zasięg i pozostały czas ładowania oraz typ wtyczki do ładowania.
Dzięki zarejestrowaniu się w CUPRA CONNECT poznasz szczegółowe informacje o stacjach ładowania w okolicy. Będziesz mógł sprawdzić godziny otwarcia, rodzaj ładowarki elektrycznej i jej dostępność. W ten sposób łatwo dowiesz się, gdzie na trasie możesz naładować swój pojazd.
Za pomocą funkcji Zdalnej klimatyzacji w aplikacji My CUPRA możesz wcześniej ustawić żądaną temperaturę w pojeździe. Ponadto, gdy temperatura na zewnątrz wynosi 4ºC lub mniej, masz możliwość ustawienia ogrzewania przednich foteli.
Polityka prywatności i Warunki umowy CONNECT są dostępne po zakończeniu procesu rejestracji, po kliknięciu na Notę prawną w menu informacyjnym. Informacje na temat ochrony danych osobowych znajdziesz również w aplikacji My CUPRA.
Dostawa CUPRA Priority to usługa przeznaczona dla klientów marki CUPRA, która gwarantuje czas dostawy do 21 dni od złożenia zamówienia w salonie dealerskim do dostarczenia samochodu (w salonie dealerskim).
*Usługa CUPRA Priority nie jest dostępna w Polsce.
Tak, oferta CUPRA Priority jest dość szeroka i pozwala na dostosowanie samochodu do potrzeb klienta za pomocą gotowych pakietów, które umożliwiają zmianę koloru, kół i niektórych elementów wyposażenia dodatkowego.
Wszystkie dostępne opcje znajdziesz w konfiguratorze Priority
Tak, podobnie jak w przypadku wszystkich modeli CUPRA u najbliższego dealera możesz odbyć jazdę próbną modelami dostępnymi w ramach usługi CUPRA Priority
Tak, Twój dealer przeprowadzi Cię przez całą ofertę i udzieli Ci wszelkiej potrzebnej pomocy i wsparcia.
Możesz także skonfigurować swój samochód na naszej stronie internetowej i wygenerować kod konfiguracyjny, który pozwoli Ci szybciej i łatwiej podzielić się swoimi preferencjami z dealerem.
Skonfiguruj swój samochód na naszej stronie internetowej, znajdziesz tam cenę i różne dostępne opcje finansowania. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, radzimy skontaktować się z najbliższym dealerem.
Obecnie usługa CUPRA Priority jest dostępna tylko dla wersji hybrydowych CUPRA Formentor, CUPRA Leon 5D i CUPRA Leon SP.
Wydanie instrukcji obsługi jest zgodne z rokiem produkcji pojazdu.
Kompatybilność smartfona z danym modelem samochodu możesz sprawdzić w pliku PDF Lista kompatybilności CUPRA dostępnym w sekcji Kompatybilność Bluetooth na tej stronie.
Instrukcja obsługi pojazdu to książeczka instruktażowa przeznaczona specjalnie dla danego pojazdu. Zawiera ważne informacje — w tym porady dotyczące konserwacji i rozwiązywania problemów — które pozwolą Ci stać się lepszym kierowcą i właścicielem samochodu.
W tej sekcji możesz pobrać 3 rodzaje dokumentów:
Zalecane ciśnienie w oponach dla danego modelu znajdziesz w instrukcji obsługi
Jeżeli ciśnienie jest zbyt wysokie, środkowa część opon będzie miała nieproporcjonalnie duży kontakt z nawierzchnią, co spowoduje nierównomierne zużycie bieżnika.
Ciśnienie w oponach sprawdzaj co najmniej raz w miesiącu, a także przed każdą dłuższą podróżą. Większość stacji benzynowych jest wyposażona w urządzenia pomiarowe. Jeśli to możliwe, najlepiej sprawdzać ciśnienie, gdy opony są zimne.
Opony tracą ciśnienie średnio o 0,1 PSI co trzy miesiące. Jeśli Twoje opony tracą ciśnienie szybciej, powinieneś skontaktować się z lokalnym warsztatem
Nie ma określonego czasu eksploatacji opon. Styl jazdy, konfiguracja pojazdu i ciśnienie w oponach mają wpływ na zużycie końcowe. Właściwa dbałość o opony może znacznie wydłużyć ich przebieg. Opony samochodów osobowych powinny być wymieniane, gdy głębokość bieżnika osiągnie 1,6 mm w jednym z mierzalnych rowków.
Informacje te znajdziesz w dokumentacji technicznej swojego pojazdu. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz skontaktować się z lokalnym dealerem marki CUPRA.
CUPRA Care to kompleksowy pakiet opcjonalny, który łączy usługi serwisowe, przedłużenie gwarancji i ubezpieczenie pojazdu.
Usługę tę możesz zamówić u każdego dealera CUPRA w ramach modelu abonamentowego.
CUPRA Care łączy usługi konserwacji pojazdu (Basic: przegląd techniczny, wymiana oleju i filtrów. Premium: przegląd techniczny, wymiana oleju, filtrów i części eksploatacyjnych), przedłużenie gwarancji (2 + 3 lata) oraz opcjonalnie ubezpieczenie pojazdu. Pakiet ten może się różnić w zależności od rynku.
Program CUPRA Care możesz zakontraktować na okres do 10 lat. Umowę podpisuje się w momencie zakupu pojazdu lub w dowolnym momencie jego użytkowania.
Pakiet usług CUPRA Care możesz wykupić u dowolnego dealera marki CUPRA.
Usługa CUPRA Care jest dostępna z rabatem do 50%. Skonsultuj się ze swoim warsztatem, aby poznać wszystkie szczegóły i zawrzeć umowę na wersję, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
CUPRA e-CARE to 3 pakiety z różnymi usługami dostosowanymi do potrzeb każdego użytkownika. Ten pakiet opieki nad samochodem łączy usługi serwisowe i konserwacyjne, gwarancję, usługi związane z mobilnością, ubezpieczenie samochodu, rozwiązania w zakresie ładowania i konserwacji opon.
Usługę CUPRA e-CARE możesz zamówić na tak długo, jak tego potrzebujesz. Zrobisz to u każdego specjalisty serwisowego CUPRA w modelu abonamentu miesięcznego.
Dostępne są 3 pakiety CUPRA e-CARE, wystarczy wybrać ten, który odpowiada Twoim potrzebom:
Zestaw ten może różnić się w zależności od rynku.
Usługi CUPRA e-CARE mają elastyczny model zawierania umów. Oznacza to, że umowa może być zawarta na tak długo, jak tego potrzebujesz.
Umowę możesz zawrzeć w momencie zakupu pojazdu lub w dowolnym momencie jego eksploatacji. Usługa jest też dostępna w przypadku leasingu samochodów elektrycznych.
Pakiet usług CUPRA e-CARE możesz wykupić u dowolnego dealera marki CUPRA.
*CUPRA Care to program lojalnościowy obejmujący m.in. 5 lat gwarancji. Szczegóły znajdziesz pod linkiem: https://www.cupraofficial.pl/serwis/cupra-care.html
W przypadku kredytów samochodowego i klasycznego bank pozostaje właścicielem pojazdu do momentu spłaty ostatniej raty. Bank zatrzymuje również dowód rejestracyjny pojazdu. Wraz ze spłatą ostatniej raty stajesz się jedynym właścicielem i otrzymujesz dowód rejestracyjny pojazdu.
Stopa procentowa dla kredytu samochodowego i kredytów indywidualnych jest ustalana na początku okresu obowiązywania umowy i pozostaje niezmienna przez cały okres jej obowiązywania.
Jeśli chcesz mieć niską miesięczną ratę, możesz to osiągnąć, wpłacając wyższą zaliczkę na początku umowy. Zmniejsza to całkowitą opłatę, którą należy uiścić na samym początku, co ma pozytywny wpływ na wysokość poszczególnych rat.
Jeśli na początku nie dysponujesz takimi środkami finansowymi, ale spodziewasz się, że będziesz je mieć w przyszłości, najlepszym rodzajem finansowania dla Ciebie jest finansowanie balonowe. Ten rodzaj finansowania oferuje niskie raty miesięczne i wyższą ratę końcową. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w następnym akapicie.
Zarówno kredyt samochodowy, jak i kredyt klasyczny są zwykle określane mianem finansowania balonowego. W przypadku finansowania balonowego zaliczka jest niewielka lub nie ma jej wcale, a miesięczne płatności przez cały okres obowiązywania umowy są niskie. Rata końcowa jest odpowiednio wyższa. Finansowanie balonowe jest szczególnie korzystne dla osób, które w danej chwili nie mogą zgromadzić dużej kwoty, ale w przyszłości spodziewają się większych środków finansowych i chciałyby korzystać z wyższej miesięcznej płynności.
W ramach kredytu samochodowego istnieje również możliwość zwrotu pojazdu partnerowi dostarczającemu CUPRĘ zamiast spłaty ostatniej raty. Dzięki temu kredyt samochodowy jest atrakcyjny i elastyczny.
Z reguły możesz wymienić swój dotychczasowy pojazd, a zysk przeznaczyć na spłatę części kosztów finansowania nowego pojazdu, np. zaliczkę na początku okresu obowiązywania umowy. W zależności od wysokości zaliczki możesz też obniżyć wysokość miesięcznych rat.
Zapytaj swojego dealera CUPRA o tę opcję.
Możesz swobodnie wybierać z całej gamy opcji konfiguracyjnych i modeli CUPRA i stworzyć swój własny, wymarzony samochód
W razie wypadku powodującego całkowitą utratę lub kradzież pojazdu opcjonalna ochrona ceny zakupu CUPRA chroni Cię niezależnie od tego, czy wypadek został spowodowany przez osoby trzecie, czy z Twojej winy. Ochrona ceny zakupu zwraca Ci różnicę pomiędzy pierwotną ceną zakupu a wartością odtworzeniową pojazdu. Jeśli w ramach umowy masz wykupione pełne ubezpieczenie, ochrona ceny zakupu pokrywa także nadwyżkę. W ten sposób ochrona ceny zakupu ułatwia zakup nowego pojazdu. Jeśli dodatkowo wykupisz pełne ubezpieczenie CUPRA, ochrona ceny zakupu będzie dla Ciebie szczególnie tania.
W przypadku kredytu klasycznego spłacasz ustaloną w umowie ratę końcową na koniec okresu obowiązywania umowy, stając się właścicielem pojazdu. W tym przypadku wartość rezydualna pojazdu nie ma znaczenia, ponieważ w każdym przypadku staje się on Twoją własnością.
W przypadku kredytu samochodowego przysługuje Ci zabezpieczone prawo do zwrotu, które wystawia Twój partner CUPRA. Po upływie okresu umowy możesz zwrócić pojazd swojemu partnerowi. Przy wyborze tej opcji proces jest bardzo podobny do leasingu. W tym przypadku partner CUPRA ponosi ryzyko związane z używanymi pojazdami, ale wartość końcowa nie ma znaczenia dla Ciebie jako klienta. Jeśli zdecydujesz się na dalsze finansowanie samochodu, możesz zawrzeć nową umowę na sfinansowanie ostatniej raty (wymagana zdolność kredytowa). Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy samochód staje się Twój. Jeśli zapłacisz ostatnią ratę w całości, stajesz się również jego właścicielem.
Abonament samochodowy to elastyczny sposób na korzystanie z samochodu bez konieczności wiązania się długim okresem umowy. Miesięczna stawka obejmuje już wszystkie koszty utrzymania. Należy jedynie doliczyć koszty energii elektrycznej i myjni samochodowych.
Zaletą abonamentu samochodowego jest to, że masz pełną kontrolę nad kosztami i zawsze możesz jeździć zadbanym samochodem. My zajmiemy się rejestracją, ubezpieczeniem i podatkami za Ciebie, dzięki czemu Ty będziesz musiał jedynie wypełniać swoje obowiązki związane z utrzymaniem samochodu.
Oprócz stawki miesięcznej możesz doliczyć opłatę początkową oraz jednorazową opłatę za podstawienie pojazdu pod wskazany adres lub wskazaną stację. Dodatkowe koszty występują też przy zmianie klasy pojazdu lub przy zwrocie pojazdu (np. za przejechane dodatkowe kilometry). Dodatkowe koszty mogą powstać w przypadku wykroczeń administracyjnych, szkód lub przestępstw.
Aby abonament samochodowy był jak najbardziej elastyczny, z pojazdu mogą korzystać maksymalnie cztery inne osoby z gospodarstwa domowego. Osoby te muszą być krewnymi pierwszego stopnia (rodzice, dzieci) lub małżonkami/ partnerami życiowymi, którzy mieszkają w Twoim gospodarstwie domowym. Tych dodatkowych kierowców można zgłosić na początku umowy. Wszyscy kierowcy muszą spełniać wymagania dotyczące minimalnego wieku, doświadczenia w prowadzeniu pojazdu i posiadania prawa jazdy.
Opłata miesięczna obejmuje użytkowanie pojazdu, a także koszty rejestracji, przeglądów ogólnych, podatku od pojazdu (nie dotyczy pojazdów elektrycznych), konserwacji, części eksploatacyjnych, przeglądów i opon oraz ubezpieczenia.
Większość floty stanowią dobrze utrzymane pojazdy fabryczne, których maksymalny wiek wynosi trzy lata (od daty pierwszej rejestracji). Za niewielką dodatkową opłatą możesz skorzystać z Gwarancji Forever Young, aby zabezpieczyć pojazd, który w momencie przekazania ma nie więcej niż 12 miesięcy i który wymienimy najpóźniej, gdy pojazd będzie miał 18 miesięcy.
W zależności od wybranej klasy pojazdu w procesie zamawiania możesz wybrać opcjonalne wyposażenie pojazdu (np. automatyczna skrzynia biegów, nawigacja).
Okres obowiązywania umowy rozpoczyna się w momencie przekazania pojazdu. W tym samym momencie rozpoczyna się również minimalny okres obowiązywania umowy.
Przy odbiorze pojazdu potrzebny będzie dowód osobisty lub paszport oraz prawo jazdy.
Usługa leasingu oferuje umowę z miesięczną ratą, która pozwoli Ci cieszyć się CUPRĄ, a także wszystkimi usługami potrzebnymi do prowadzenia pojazdu (ubezpieczenie i plan napraw uzupełniających, plan przeglądów, plan opon, karta paliwowa...).
Miesięczny koszt wynajmu obejmuje wszystkie te usługi, dzięki czemu możesz korzystać z samochodu, jak z własnego, ale z dodatkowymi korzyściami i bardziej przystępną formą płatności.
Ty decydujesz. Leasing CUPRA możesz wziąć bez wpłaty zaliczki lub z wpłatą zaliczki w wysokości do 30% wartości samochodu, w zależności od wybranej przez Ciebie wysokości comiesięcznej opłaty za wynajem.
W zależności od Twoich potrzeb możesz wybrać dowolny okres leasingu — na 36, 42, 48, 54 lub 60 miesięcy.
W leasingu CUPRA to Ty ustalasz wysokość przebiegu – od 40 000 km do nawet 200 000 km rocznie i umowa dostosowana do Twoich potrzeb. W leasingu MRV limit to 40 000 km na rok, FSL Standard – 50 000 km rocznie przez okres 4 lat, FSL Premium – 60 000 km rocznie przez okres 3 lat, natomiast w leasingu klasycznym nie obowiązują żadne limity
Po zakończeniu umowy leasingowej możesz oddać samochód, zamienić go na nowy lub wykupić za pośrednictwem Działu Sprzedaży CUPRA.
Jeśli chcesz wykupić pojazd, możesz wszystko załatwić, wysyłając wiadomość e-mail.
Nie, po zakończeniu umowy oddasz pojazd bez uiszczania opłaty końcowej.
Utrzymanie, ubezpieczenie i dodatkowe usługi naprawcze, pomoc drogową, obsługę i opłatę podatków.
Co miesiąc z Twojego konta bankowego będzie automatycznie pobierana odpowiednia opłata.
Tak, możesz pojechać w dowolne miejsce w Unii Europejskiej, ale konieczne jest zwrócenie się do Działu Usług Finansowych CUPRA o oryginalne dokumenty Twojego samochodu
Tak, usługa leasingu jest skierowana do użytkowników prywatnych i biznesowych oraz osób samozatrudnionych.
Aby skorzystać z leasingu, wystarczy udać się do najbliższego punktu sprzedaży CUPRY z dokumentami osobistymi i finansowymi. Dokumenty, które są nam potrzebne, to:
W ramach leasingu CUPRA masz zapewnioną pomoc drogową przez 24 godziny na dobę, a także możliwość skorzystania z dodatkowych usług assistance, w zależności od wybranego pakietu usług.
Samochód może prowadzić każda osoba posiadająca ważne prawo jazdy — bez ograniczeń wiekowych i okresu posiadania prawa jazdy.
Tak, jeśli jesteś samozatrudniony lub posiadasz firmę, możesz odliczyć kwotę (procent), w jakiej wykorzystujesz pojazd do działalności zawodowej lub biznesowej. W razie jakichkolwiek pytań należy zwrócić się do osobistego doradcy w celu uzyskania dalszych informacji.
Tak, oczywiście. Możesz zamówić jazdę próbną w najbliższym punkcie sprzedaży, kiedy tylko zechcesz.
Jeśli Twój wniosek nie zostanie rozpatrzony pozytywnie, zostanie anulowany bez żadnych kosztów dla Ciebie. Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci znaleźć inne sposoby finansowania nowej CUPRY, skontaktuj się z najbliższym punktem sprzedaży.
Rezygnacja z leasingu przed zakończeniem umowy jest możliwa, ale naliczana jest kara za wcześniejsze zakończenie umowy.
Leasing jest interesujący nie tylko dla przedsiębiorców, lecz także cieszy się rosnącą popularnością wśród osób prywatnych. Zalety są oczywiste: stałe niskie miesięczne raty i brak ryzyka związanego z używanym samochodem. Ponadto otrzymuje się najnowocześniejszy pojazd bez konieczności płacenia pełnej ceny zakupu. Dlatego właśnie wiele osób uważa leasing prywatny za dobrą alternatywę dla zakupu za gotówkę lub innych metod finansowania.
Tak, możesz stworzyć swoją CUPRA według swoich upodobań.
Możesz wybrać z szerokiej oferty nowych samochodów, które są dostępne od ręki lub skonfigurować pojazd tak, aby spełniał Twoje potrzeby. Możliwy czas oczekiwania jest identyczny z czasem, jaki trzeba czekać na przykład przy zakupie pojazdu za gotówkę.
Z leasingiem CUPRA to żaden problem. Możesz uregulować koszty na koniec okresu leasingu – to jedyne 0,5 zł za kilometr.
Nie. Normalne ślady użytkowania i drobne uszkodzenia, które odpowiadają zwykłym oznakom użytkowania, zwykle nie są kwestionowane. W przypadku poważnych uszkodzeń i wad, które zdaniem rzeczoznawcy wykraczają poza normalne oznaki użytkowania, należy pokryć kwotę, o którą została pomniejszona wartość pojazdu. Ubezpieczenie kadłuba zapewnia dodatkowe zabezpieczenie: odpowiada za szkody spowodowane na przykład podczas wypadku — nawet jeśli wina była po naszej stronie.
Nawet w przypadku pojazdu wziętego w leasing masz swobodę wyboru ubezpieczenia dla swojego pojazdu.
Zgodnie z warunkami leasingu pełne ubezpieczenie jest obowiązkowe.
Marka CUPRA stanowi część Volkswagen Group Polska. Czerpiemy inspirację z unikalnej, zbudowanej na różnorodności kultury naszej firmy oraz zaangażowania zespołu ekspertów, dzięki którym innowacyjne produkty i usługi zaspokajają potrzeby rynku. Poznaj bliżej naszą firmę i nasze marki. Zapraszamy!
⁴Dotyczy wyłącznie samochodów nowych: Leasing KLASYCZNY - Suma opłat 103 - 106% dostępna jest dla następujących parametrów leasingu: opłata wstępna: 20%, okres leasingu: 36 miesięcy, wartość wykupu: 36 miesięcy - 1%. Oferta dla przedsiębiorców.