Samochody koncepcyjne:CUPRA UrbanRebel concept car PL/PL

CUPRA UrbanRebel Concept

Całkowicie elektryczny samochód wyścigowy o buntowniczej naturze.

Na nowo definiujemy to, jak wyglądają nowoczesne wyścigi. CUPRA UrbanRebel Concept to elektryczny samochód sportowy, który łączy czystą elektromobilność, zrównoważony rozwój i zachwycające osiągi z porywającą estetyką zaczerpniętą z wirtualnego świata. Ten pojazd wyznacza przyszły język projektowania miejskich elektryków, a jego premiera planowana jest na 2025 rok.

— Przełomowy miejski samochód elektryczny jest kluczowym projektem strategicznym nie tylko dla naszej firmy, ale także dla całej Grupy Volkswagen. Zamierzamy produkować w Martorell ponad 500 000 miejskich elektryków rocznie dla różnych marek Grupy. Wyjściowa cena tego pojazdu elektrycznego wyniesie około 20-25 000 EUR, co sprawi, że elektromobilność stanie się dostępna dla mas i będziemy mogli osiągnąć cele Green Deal — powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRY.

CUPRA UrbanRebel Concept to nowy członek rodziny CUPRA, który reprezentuje zmianę i ewolucję marki w kierunku neutralnego płciowo i bardziej progresywnego języka. Jednocześnie zachowujemy swoje wyjątkowe i wyróżniające wartości, które cechują każdy model CUPRY: sportowy charakter z nutą wyrafinowania.

Bezkompromisowy i pełen emocji

— Wygląd CUPRY UrbanRebel Concept zaczerpnęliśmy ze świata gier — powiedział Jorge Díez, dyrektor ds. wzornictwa CUPRY. — Wszystkie wyprofilowane linie i ukształtowane powierzchnie są ożywione przez specjalną powłokę, w której zastosowano cząsteczki kinetyczne. Dzięki temu mamy wrażenie ruchu na karoserii, po której przesuwa się światło — dodaje Díez.

CUPRA UrbanRebel Concept bazuje na podstawach konstrukcyjnych w 100% miejskiego samochodu elektrycznego, który zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku. Wersja drogowa będzie połączeniem zdumiewającej stylistyki i niesamowitej dynamiki — zostanie oparta na krótkiej platformie MEB Grupy Volkswagen. Pojazd dostarcza 250 kW mocy ciągłej i do 320 kW mocy maksymalnej. Może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Przy długości całkowitej wynoszącej 4186 mm, szerokości 1795 mm i wysokości 1444 mm ten samochód elektryczny zapowiada proporcje przyszłego miejskiego auta elektrycznego w wyścigowej szacie.

Wyścigowy prototyp będzie mieć wpływ na seryjną wersję miejskiego samochodu elektrycznego, ale główne elementy zostały udoskonalone, aby nadać pojazdowi jeszcze bardziej buntowniczy charakter. Design pojazdu to zapowiedź bardziej progresywnego języka projektowania przy jednoczesnym zachowaniu wartości, które identyfikują każdy model CUPRY: sportowego charakteru i wyrafinowania.

Z przodu zastosowano wklęsłą powierzchnię, co daje efekt nosa rekina — śmiały i silny wygląd. Dynamiczne boczne linie wzmacniają poczucie, że auto zmierza ku przyszłości. Okleina bocznych okien tworzy wizualny efekt kasku motocyklowego i połączenia wszystkich okien samochodu — wrażenie unoszącego się dachu.

Tył, dzięki swoim poziomym proporcjom, ma ikoniczny dla CUPRY wygląd. Zastosowano tu nowy kształt tylnych zintegrowanych świateł połączonych ze świecącym logo CUPRY. Wrażenie robi duży spojler zintegrowany ze światłami — to ukłon w stronę wirtualnych samochodów wyścigowych. Taki spojler dodatkowo nadaje pojazdowi imponujący, odważny wygląd (efekt umięśnionych ramion). Duży dyfuzor poprawia wydajność aerodynamiczną. Kanciaste nadwozie samochodu to nawiązanie do cyfrowej ery elektryfikacji. Kluczową rolę w podkreślaniu DNA CUPRY odgrywają miedziane akcenty — główny znak rozpoznawczy marki — wzmocnione przez wysoce zaawansowany geometryczny wzór. Złożona, wielowarstwowa karoseria, opalizujące wykończenia i neonowe żółte akcenty przechodzą między zielonkawymi i fioletowymi odcieniami oraz zmieniają się pod wpływem padającego na nie światła. Wielowarstwowy kolor nadwozia wzmacnia główne linie samochodu i podkreśla jego elektryczny charakter zaczerpnięty ze świata cyfrowego.

Sportowy samochód elektryczny — CUPRA UrbanRebel Concept — zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA w Monachium w 2021 roku i udowodnił, w jaki sposób można połączyć wyścigi i miejską mobilność, tworząc w pełni elektryczny, postępowy i przełomowy pojazd.