pl:O nas:O nas:CUPRA Raval - Nowy miejski samochód elektryczny PL/PL

CUPRA Raval - Nowy miejski samochód elektryczny

CUPRA Raval - Nowy miejski samochód elektryczny

Nowy model Cupry – Raval na rynku od 2025 roku

Aby nadążać za trendami, najlepiej je wyprzedzać. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Szczególnie, że chyba nigdy w dziejach świat nie zmieniał się z taką intensywnością.

Producenci dwoją się i troją, by do swoich salonów przyciągnąć nowych klientów – np. generację Z, czyli ludzi urodzonych od 1995 do 2012 roku. Jak to zrobić, skoro część z nich w ogóle nie jest zainteresowanych posiadaniem samochodu?

Cupra wierzy, że to możliwe, a jednym z magnesów mają być samochody o buntowniczym, wyrazistym stylu. W takim duchu powstaje nowy model miejski o elektrycznym napędzie (trzeci w gamie Cupry samochód bezemisyjny) – nazywa się Raval, a jego imię pochodzi od jednej z dzielnic Barcelony. Wypełnionej barami, designerskiej, pełnej ulicznych artystów i tętniącej życiem. Poza tym, że Raval opracowywany jest właśnie w Barcelonie, związek marki z tym miastem, a nawet z tą dzielnicą, wykracza poza zwykłe nazwanie modelu na cześć konkretnych miejsc. Przedstawiciele Cupry rozmawiają już bowiem z władzami i organizacjami miasta, by promować działania, które pomogą młodym ludziom w realizacji ich potrzeb i marzeń, np. tych związanych z ekologią. 

Nowy model Cupry wyjedzie na drogi w 2025 roku, jego produkcja będzie odbywać się w fabryce w Martorell niedaleko Barcelony, która kosztem 3 mld euro zostanie przystosowana do produkcji aut elektrycznych. Wisienką na torcie jest fakt, że to właśnie Cuprze wyznaczono zadanie opracowania miejskiego „elektryka”, który w koncernie VW będzie też dostępny wśród innych marek grupy.

Cupra Raval – moc, zasięg, przyspieszenie

W przeciwieństwie do większych modeli Cupry Raval będzie napędzany przez silnik elektryczny umieszczony przy przedniej osi. Jego moc w topowej wersji wyniesie 226 KM, a to oznacza, że auto w sprincie od 0 do 100 km/h będzie osiągało czas 6,9 s. Co najmniej nieźle, jak na model o typowo miejskim charakterze. Właśnie z uwagi na przeznaczenie auta będzie w nim można zastosować nieco mniejsze akumulatory, co pozytywnie wpłynie na masę, a także osiągi i prowadzenie. Zasięg auta w wersji Range wyniesie do 440 km.

Buntowniczy charakter auta od razu rzuca się w oczy, kiedy patrzymy na nieco ponad 4-metrowe, 5-drzwiowe nadwozie. Raval ma krótkie zwisy z przodu i z tyłu, z boku widać wyraźne przetłoczenie, jak gdyby samochód wciągnął całe powietrze i prężył muskuły. Nie brakuje usportowionych akcentów – spojlera dachowego, imitacji dyfuzora czy wyraźnie zaznaczonych wlotów powietrza w przednim zderzaku. Podobny sportowo-rozrywkowy klimat utrzymany jest w kabinie auta. Kierownica ma spłaszczenie w dolnej części, umieszczono też na niej przyciski przypominające te z konsoli do gier. Kabinę przedzielono wyraźnie designerskim „szkieletem” wychodzących wprost z tunelu środkowego, wewnątrz nie brakuje też przeszyć skórzanych oraz z alcantary, Cupra stawia także nacisk na wykorzystanie materiałów pochodzących z odzysku. Wreszcie, klimatyczne oświetlenie będzie wywoływało efekt przeniesienia się do świata wirtualnego.

 

Cena Cupry Raval

Żeby samochód mógł zainteresować nowe pokolenie, jego cena nie może być odstraszająca. Dlatego Cupra Raval będzie kosztować około 25-30 tysięcy euro, a to oznacza, że będzie jednym z najtańszych modeli elektrycznych na rynku.